
مزایای تبلیغات شهری-urban advertising
تبلیغات در فضای شهری شکلی از استراتژی تبلیغاتی است که مصرف کنندگانی را هدف قرار می دهد که در بیرون هستند.
اما این فقط به تبلیغاتی که به معنای واقعی کلمه "در فضای باز" هستند اشاره نمی کند.
تبلیغات شهری شامل تبلیغات در مراکز خرید، ایستگاه های مترو و هر فضای عمومی دیگری است.
انواع تبلیغات در فضای شهری چیست؟
9 نوع تبلیغات در فضای باز که امروز به آنها می پردازیم عبارتند از:
- بیلبوردهای استاتیک
- بیلبوردهای دیجیتال
- بیلبوردهای موبایل
- علائم در فضای باز
- تبلیغات حمل و نقل
- تبلیغات خرده فروشی
- مبلمان خیابانی
- تبلیغات تجربی
- بنرها
اینکه کدام یک را انتخاب می کنید می تواند به عوامل مختلفی از جمله بودجه، مکان و مخاطبان هدف بستگی داشته باشد.
همچنین می توانید تبلیغات بیرونی را به دو نوع سنتی و دیجیتالی تقسیم کنید.
تبلیغات سنتی در فضای باز چاپ ایستا مانند بیلبوردها، پوسترها و تجربیات چهره به چهره هستند.
تبلیغات دیجیتال خارج از خانه (که DOOH نیز نامیده می شود) شامل صفحه نمایش های الکترونیکی و تجربیات واقعیت مجازی/افزوده است.
در حالی که تبلیغات دیجیتال می تواند پرهزینه تر باشد، آنها فرصت های بیشتری را برای جلب توجه مردم ارائه می دهند.
اکنون که اصول اولیه را فهمیدید، در اینجا به تفکیک هر نوع تبلیغات می پردازیم.
9 نوع تبلیغات در فضای شهری
تبلیغات بیلبورد استاتیک
بیلبوردها بلافاصله هنگام فکر کردن به تبلیغات در فضای باز به ذهن می رسند و دلیل خوبی هم دارند. آنها بزرگ هستند، همه جا هستند، و ثابت شده که نتیجه می دهند.
اینها بیلبوردهای کلاسیک و غیر دیجیتالی هستند که در بزرگراه ها و خیابان های شهر در سراسر جهان پیدا خواهید کرد.
پس از گذشت این همه سال، آنها هنوز هم در جلب نظر مردم بسیار موثر هستند، به خصوص زمانی که آنها از محیط خود متمایز هستند.
تبلیغات بیلبورد دیجیتال
بیلبوردهای دیجیتال دارای مزیت نمایش فیلم ها و انیمیشن ها هستند و به طور قابل توجهی برای تبلیغات در فضای باز چشم نوازتر می شوند.
می توانید با طراحی بیلبورد و پیام رسانی خود خلاق باشید. قیمت آنها تا 4 برابر بیشتر از بیلبوردهای استاتیک است.
بیلبوردهای دیجیتال اغلب دارای موشن گرافیک هستند که می تواند از انیمیشن های ساده تا ویدیوهای CGI کامل باشد.
همچنین انتظار می رود که آنها هزینه بیشتری برای طراحی داشته باشند.
تبلیغات بیلبورد موبایل
اینها کامیونها، تریلرها و سایر وسایل نقلیه بزرگ با طرحهای روکش وسایل نقلیه برای تبلیغ کسب و کار شما هستند.
با استفاده از طرحهای استاتیک یا دیجیتال، میتوانید این کامیونها را ساعتی برای تبلیغ کسبوکار خود در منطقهای با ترافیک بالا اجاره کنید. کامیون های تحویل مارک دار نیز در این دسته قرار می گیرند.
بنرها
اولین نمونه از تبلیغات بنری که ممکن است به آن فکر کنید، بنر میله ای است. اینها اغلب رویدادها و جاذبه های گردشگری در شهرهای بزرگ را تبلیغ می کنند.
اما انواع دیگری از تبلیغات زیر چتر بنر وجود دارد، از جمله:
بنرهای پل: اگر می خواهید برای مسافران جذاب باشد، بیلبوردها تنها گزینه نیستند. تبلیغات در کنار پل ها راه دیگری برای جلب توجه در بزرگراه های پرتردد است.
بنرهای داخلی: چیزی به نام تبلیغات داخلی و خارجی وجود دارد.
از فرودگاه ها گرفته تا استادیوم های ورزشی، بنرها در مکان های عمومی شانس زیادی برای جلب توجه مردم دارند، بنابراین شرکت ها اغلب پول بیشتری برای مکان های برتر پرداخت می کنند.
بنرهای ایستاده یکی از رایج ترین راه حل های کم هزینه برای مشاغل کوچک برای انجام تبلیغات در فضای باز است.
یک بنر ساده روی یک میله یا پایه می تواند باعث ایجاد ترافیک محلی در منطقه نزدیک شما شود.
تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز
در مورد هزینه کم، یک بنر تنها راه برای جلب توجه خارج از کسب و کار یا رویداد شما نیست. اگر بهدنبال ترافیک پیاده هستید، یک تابلوی ساده در فضای باز میتواند بهترین چیز باشد، به شرطی که تلاش لازم را برای طراحی خود انجام دهید.
طراحی گرافیکی خود می تواند اطلاعات را بدون کلام منتقل کند. گرافیک املاک و مستغلات اغلب از طرح های ظریف با رنگ های خاموش و تایپوگرافی برای انتقال عوامل حرفه ای و ویژگی های سطح بالا استفاده می کند.
تابلوهای فضای باز می تواند شامل تابلوهای همیشه سبز بیرون از یک کسب و کار، پوسترهای سیاسی در رویدادهای عمومی و موارد دیگر باشد.
اگر میخواهید با آن دست به کار شوید، میتوانید طرحها را مستقیماً روی ویترین فروشگاه خود نقاشی کنید و مطمئن شوید که حتی افرادی که در حال حرکت هستند نگاهی دوباره به کسبوکار شما بیندازند.
تبلیغات حمل و نقل
این نوع تبلیغات در فضای باز معمولا در قطارها و اتوبوس ها دیده می شود.
حدود 38٪ از مصرف کنندگان تمایل دارند در حالی که در راه خانه هستند در فروشگاه توقف کنند، بنابراین تبلیغات حمل و نقل این پتانسیل را دارد که نتایج فوری را از مسافران دریافت کند.
ترانزیت یکی از معدود مکانهایی است که مخاطبان شما احتمالاً در آن مینشینند و میتوانند اطلاعات بیشتری از آگهی شما دریافت کنند.
مسافران ترانزیت ممکن است زمان بیشتری برای درج آگهی شما داشته باشند، اما هنوز مکان هایی برای حضور دارند، بنابراین به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است.
تبلیغات خرده فروشی
فرقی نمیکند صاحب یک فروشگاه باشید، محصولی بفروشید، سبک زندگی را ترویج کنید یا همه موارد فوق، تبلیغات خردهفروشی میتواند راه بسیار خوبی برای انتشار این خبر باشد.
وقتی شخصی وارد یک فضای خرده فروشی می شود، به طور خاص به دنبال محصولاتی برای خرید است و شما فرصت های زیادی دارید تا ثابت کنید آنچه می فروشید همان چیزی است که او نیاز دارد.
نمونه هایی از تبلیغات خرده فروشی می تواند شامل موارد زیر باشد:
- نمایشگرهای پنجره (تصویر)
- نمایشگر نقاط فروش
- طرح های بسته بندی
- تابلوهای مرکز خرید/در فروشگاه
هر جنبه ای از تجربه خرده فروشی فرصتی برای برجسته کردن برند شماست. این نوع تبلیغات ارزان است، به خصوص اگر از فضای شخصی خود استفاده می کنید، اما همچنین در بین رقابتی ترین ها قرار دارد.
مبلمان خیابانی
در مناطق شهری - جایی که فضای تبلیغات در فضای باز رقابتی ترین است - یک بیلبورد با ارتفاع 10 فوت تنها راه برای جلب توجه نیست.
تبلیغات مبلمان خیابانی چیز بزرگ بعدی در بازاریابی در فضای باز است که در ایستگاههای اتوبوس، قفسههای دوچرخه، پایانههای شارژ و موارد دیگر برجستهتر میشود.
این تبلیغات مزیت ملاقات با مشتریان را در سطح چشم دارند. در مناطقی که تبلیغات بزرگ و پر زرق و برق در فضای باز در همه جا پخش می شود، مبلمان خیابانی نوعی فضای بی تکلف است که مردم در واقع ممکن است بیشتر به آن نگاه کنند – و با کسری از هزینه.
تبلیغات تجربی
در سال 2016، ریباک یک بیلبورد تعاملی با یک دوربین سرعت با کفش ZPump روی نمایشگر نصب کرد. سپس رهگذران تشویق شدند که از کنار دوربین کنترل سرعت عبور کنند و سعی کنند با سرعت 10.5 مایل در ساعت ضربه بزنند.
تمام کسانی که به دروازه ضربه زدند با ضربات جدید Reebok ZPump 2.0 پاداش گرفتند.
این تنها یک نمونه از امکانات بی نهایت تبلیغات تجربه است. این به کمپین های هدفمند در زمینه های مهم نیاز دارد اما اگر آن را به درستی انجام دهید، می تواند تأثیر مثبت پایداری بر برند شما داشته باشد.
مثال ها عبارتند از:
- بازاریابی چریکی
- کمپین های بازاریابی بدلکاری/ویروسی
- تبلیغات حضوری
- رویدادهای تبلیغاتی برنامه ریزی شده در فضای باز
- فلش موب
ایجاد تجربیات می تواند شامل ساخت نمایشگرها و پاپ آپ ها، استخدام بازیگران و هماهنگی های زیادی باشد که فراتر از طراحی گرافیکی است.
با این حال، مانند همه تبلیغات، طراحی حرفه ای و چشم نواز کلید نهایی موفقیت است.
طراحی خلاقانه در تبلیغات شهری
یکی از مهمترین عوامل موفقیت در تبلیغات شهری، طراحی خلاقانه و تأثیرگذار است.
در فضایی شلوغ و پر از محرکهای بصری تنها تبلیغاتی دیده میشوند که با یک طراحی منحصربهفرد، پیامی واضح و جذاب منتقل کنند.
استفاده از رنگهای برجسته، تایپوگرافی حرفهای، تصویرسازی هدفمند و شعارهای ساده ولی تأثیرگذار، از عناصر کلیدی در طراحی یک تبلیغ محیطی موفق هستند.
طراحی باید طوری باشد که در کمترین زمان ممکن پیام اصلی را به مخاطب برساند.
چون اغلب افراد در حال عبور از کنار تبلیغ هستند و فرصت تأمل طولانی ندارند جذابیت بصری و سادگی انتقال پیام نقش تعیینکنندهای در جلب توجه دارند.
تبلیغات هدفمند در فضای شهری
برای رسیدن به بیشترین بازدهی باید تبلیغات شهری را بهصورت هدفمند و بر اساس نوع مخاطب برنامهریزی کرد. محل نصب تبلیغ باید متناسب با رفتار و نیاز مخاطب هدف انتخاب شود.
بهعنوان مثال تبلیغات پوشاک در اطراف مراکز خرید و پاساژها، یا تبلیغات آموزشی در نزدیکی مدارس و دانشگاهها بازدهی بالاتری دارند.
شناخت دقیق پرسونای مشتری و بررسی مکانهایی که بیشترین تعامل با آنها صورت میگیرد به برندها کمک میکند تا در لحظه و مکان مناسب در معرض دید مخاطب قرار گیرند.
تبلیغ هدفمند نهتنها اثربخشتر است بلکه از اتلاف هزینه در مکانهای نامناسب جلوگیری میکند.
نکات تبلیغاتی در فضای شهری برای موفقیت
در مقایسه با بازاریابی دیجیتال، تبلیغات در فضای شهری میتواند به سرمایهگذاری بسیار بیشتر و تعهد زمانی طولانیتری نیاز داشته باشد.
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند مطمئن شوید که بازده سرمایه گذاری خوبی دارید:
مخاطبان خود را بشناسید: بدانید که چه کسانی را هدف قرار می دهید و مکان هایی را انتخاب کنید که مخاطبان شما به آنها مراجعه می کنند.
ساده نگه دارید: تبلیغات در فضای باز باید به سرعت درک شوند. از پیام های واضح، مختصر و تصاویر قوی استفاده کنید.
خلاق باشید: خارج از چارچوب فکر کنید تا تبلیغ خود را برجسته کنید. طرح های منحصر به فرد یا عناصر تعاملی می توانند توجه را به خود جلب کنند.
از ثبات برند اطمینان حاصل کنید: تبلیغات در فضای شهری شما باید با نام تجاری کلی شما هماهنگ باشد تا پیامی منسجم حفظ شود.
سازگار بمانید: از قوانین و دستورالعمل های محلی برای تبلیغات در فضای باز آگاه باشید تا از هر گونه مشکل قانونی جلوگیری کنید.
از گرافیک با کیفیت بالا استفاده کنید: اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما وضوح بالایی دارند و به راحتی از راه دور قابل مشاهده هستند.
تبلیغات در فضاهای شهری با آمینا گروپ
تیم حرفه ای، جوان و مجرب آمیناگروپ از سال 1390 درحال فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. چشم انداز گروه آمینا این است که صاحبان مشاغل را قادر سازد تا با دستیابی به مشتریان جدید از طریق تبلیغات در فضاهای شهری و مجازی، به اهداف اصلی کسب و کار خود دست یابند. شما می توانید با مشاوران دیجیتال مارکتینگ آمینا تماس بگیرید تا در مورد مناسب ترین گزینه تبلیغات در فضاهای شهری و مجازی، مشاوره رایگان دریافت نمایید.
خدمات آمینا
- طراحی وبسایت
- سئو و بهینه سازی سایت
- مدیریت شبکه های اجتماعی
- تهیه محتوای متنی و بصری
- تبلیغات انفجاری و گسترده در وب
- مشاوره دیجیتال مارکتینگ
- تبلیغات در اپلیکیشن ها
- خدمات تبلیغاتی بین المللی
اطلاعات تماس
آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم، پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی
تلفن:
۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱
۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹
۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰
ایمیل: info@amina-group.com
منبع: https://amina-group.com/
:: برچسبها:
آمینا گروپ ,
تبلیغات هدفمند در فضای شهری ,
طراحی خلاقانه در تبلیغات شهری ,
urban advertising ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0